Google+

Wednesday, January 02, 2013

10

PIN CUSHION

Posted in ,
Ayer me tomé el tiempo para crear un alfiletero como este. La verdad es que siempre que empiezo un trabajo con la máquina de coser, nunca sé como va a quedar. A veces bien pero otras... mejor empezar de nuevo. Pero bueno, esta vez realmente intenté hacerlo lo mejor que pude y este fue el resultado. Nunca había tengo un alfiletero la verdad, siempre había utilizado el de mi madre (ella lo tenía todo, de qué me servía comprarlo) pero ahora que no la tengo tan de cerca he decidido que poco a poco iré creando y reuniendo estas cosas básicas de costura.
Para realizar este alfiletero seguí unos pasos de un vídeo que encontré en youtube de una muchacha española que suele subir vídeos explicando como crear manualidades como bolsas para portátil, funda para la máquina de coser,... entre otras. La verdad es que lo encontré muy interesante, sobre todo porque recién tengo una máquina de coser y estoy loca por crear y darle uso. 
Pues bien, ella realizó un vídeo tutorial en el que explicaba cómo hacer este alfiletero tan mono y en la descripción de su vídeo podéis descargaros e imprimir la plantilla. 
En fin, este ha sido mi resultado y la verdad es que me ha alegrado el día crearlo. Supongo que estas cosas me relajan.


__________________________________________________________________________________________

Yesterday I took some time to create this pin cushion. The thing is when I always start a piece with my sewing machine I never know how is going to be the final result. Sometimes it is good but other is just better re-start. Well, in this case it was a good result in my opinion, I tried to do my best this time and that's the result. I never had an pin cushion before, I used to use mum's (she have everything, why I was going to wanted buy anything) but now that I'm far away I decided to create my own materials and the basic tools for sewing.
To make this pin cushion I followed some steps from a video from Youtube by a Spanish girl who used to  upload some tutorials teaching how to create some crafts like a bag for your tablet or laptop, a cover for the sewing machine... etc. The thing is I found it interesting, also because I just have a sewing machine and I would like to create create and just create things.
Well, she realiced this tutorial where she explain how to do this nice pin cushion and in the description of the video you can download and print out the templante.

That was my result and it really made me day yersterday. I guess it relax me.



* The video is in Spanish, if you need some help you can try to leave a coment on the video or ask me.

10 comments:

  1. This is one of the most unique (and adorable) pin cushions I've seen yet. And with Pinterest I've seen a lot of cool pin cushions but this one, for me, really takes the cake. I just love it!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Aubrey! It wasn't my idea but anyway I am really glad because you liked it. That means that I did a good job.:)

      Delete
  2. Es realmente bonito. Me alegro un monton de haber encontrado tu blog :D te sigo y desde hoy me declaro tu fan jajaja, suerte!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hola Merche! Muchísimas gracias ^^ me alaga saber que tengo un fan jaja. Realmente me alegra saber que te gusta mi blog porque en él estoy invirtiendo bastante tiempo y la verdad es que cosas así animan muchísimo. Espero que te vaya todo genial!

      Delete
  3. Muy chulo te ha quedado, me gusta mucho te felicito.
    Mama

    ReplyDelete
  4. Cool!

    Check my latest post, Baby Shower.

    http://hotcinnamon.blogspot.com.es/2013/01/baby-shower.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Damaris, nice Baby Shower ;)

      Delete